با قابلیت های موهو 13.5 آشنا شوید!

خانه » اخبار » با قابلیت های موهو 13.5 آشنا شوید!
زمان : 28 آوریل 2021 دسته بندی : اخبار
رای دادن به نوشته

قدرتمندترین سیستم ریگ بندی

ریگ بندی موهوسیستم ریگ بندی موهو بسیار سریع و دوست داشتنی است. می توانید شخصیت های خود را در عرض چند دقیقه ریگ بندی کنید! به راحتی استخوان هایی برای انسان، حیوان یا هر موجود یا جسمی که می خواهید متحرک شود بسازید. با Forward و Inverse kinematics کار کنید. Target bones را تنظیم کنید ، pin bones را برای کنترل ویژه اضافه کنید ، حرکات را طبیعی تر کنید ، Constraints را به استخوان اضافه کنید ، Squash خودکار را به هر استخوان اضافه کنید ، انیمیشن را کپی کنید و در یکجای دیگر جایگذاری کنید، سیستم ریگ بندی موهو یک “سلاح مخفی” برای بسیاری از هنرمندان است!

 

ابزار طراحی برای انیمیشن بهینه شده است.

طراحی زیباسیستم منحصر به فرد وکتور در Moho برای انیمیشن و ریگ بندی بهینه شده است و اشکال را هنگام حرکت همیشه ثابت نگه می دارد. ابزارهای وکتور موهو به شما امکان می دهند مستقیماً داخل نرم افزار نقاشی کنید. همچنین می توانید قلم موها و جلوه ها را اضافه کنید تا به راحتی نتایج طبیعی به دست آورید. همه چیز را می توان متحرک کرد:

curvature, linewidth, exposure, curve profiles, paths, masks, gradients, opacity, point colors

ابزارهای انعطاف پذیر Moho شما را قادر می سازد تا به هر سبکی که دوست دارید انیمیشن بسازید!

 

استخوان های هوشمند (Smart Bones)

اسمارت بون موهواستخوان های هوشمند روشی فوق العاده برای ایجاد شخصیت ها بطوری که شما دوست دارید می باشد. اتصالات شخصیت های شما بدون هیچ گونه تغییر شکل خم می شود. همچنین می توانید از Smart Bones به عنوان اهرم کنترل برای حرکت حالت های صورت ، چرخش صورت یا حتی چرخش کل بدن استفاده کنید! بهترین قسمت این است که تنظیم آنها بسیار آسان است. به سادگی استخوانی را که می خواهید به یک استخوان هوشمند تبدیل شود را انتخاب کنید ، یک اکشن متحرک بسازید. حالا هر بار که آن استخوان را متحرک می کنید ، بقیه موارد دقیقاً همانطور که برنامه ریزی کرده اید حرکت می کنند!

 

استخوان های ویترووی

ابزار Vboneمتحرک سازی حرکات پیچیده با این روش بسیار آسان شده است! با الهام از طراحی Da Vinci’s Vitruvian Man ، Vitruvian Bones راهی جدید و قدرتمند برای ریگ بندی شخصیت های شما بوجود آمده است. سیستم V-bone به شما امکان می دهد تا نقشه ها و مجموعه های مختلف استخوان را به تناوب تغییر دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید مجموعه های مختلف سر داشته باشید، هر کدام کنترل کننده های خاص خود را دارند. یا همان اندام در زوایای مختلف. استخوانهای ویترووی به شما این امکان را می دهد که فقط با جابجایی از یکی به استخوان بعدی ، آنها را هنگام پرواز گروه بندی و متحرک کنید. آنها را به هر قسمت از بدن بچسبانید یا حتی بدن را به شکل کاملاً متفاوتی تغییر دهید!!

 

مش های چهارگانه

مش چهارگانه موهومش ها اکنون بصورت چهارگانه ساخته می شوند و این روش قدرتمند تر و آسان تر از قبل است! با ساختن یک شکل چهار ضلعی، کارهای هنری خود را واقعی متحرک کنید، یا شبکه هایی را برای شخصیت های خود ایجاد کنید، مثلا مثلث و چهارضلعی را با هم ترکیب کنی و آنها را مانند یک شی سه بعدی حرکت دهید. به آن تصویر اضافه کرده و آن را متحرک کنید! مش های چهارگانه یک دنیای کامل از امکانات را در اختیار شما قرار می دهند.

 

جلوه ویژه باد

شبیه سازی باد در موهو

باد جدیدترین مورد اضافه شده در مجموعه ابزارهای قدرتمند و آسان استفاده از Physics در Moho است! شما می توانید به راحتی جهت و تلاطم باد را کنترل کنید و صحنه های خود را در عرض چند دقیقه زنده کنید. با Wind Dynamics به زمینه ها و شخصیت های خود زندگی جدیدی ببخشید!

 

فضای کامل و دوربین سه بعدی

محیط کار سه بعدی

برای قرار دادن و چرخش لایه های خود از فضای کاری سه بعدی Moho استفاده کنید. کافیست دوربین را به اطراف حرکت دهید تا به راحتی به جلوه ای زیبا و سه بعدی دست پیدا کنید. این بخش یک گزینه برای حفظ خودکار اندازه بصری لایه ها دارد.

 

پشتیبانی از فایل FBX برای توسعه دهندگان بازی های Unity

FBX در موهو

توسعه دهندگان و کاربران بازی های Unity می توانند از فایل های FBX موهو به راحتی استفاده کنند، محتوای 2D متحرک در Moho Pro نیازی به ایجاد sprites سخت برای توسعه بازی ندارد و توانایی به دست آوردن شکل ظاهری و احساسی دقیق را دارند. FBX ، قالب فایل سازگار برای انیمیشن سه بعدی بوده و یکی از متداول ترین روش ها برای ادغام قسمت های 2D و 3D متحرک در Unity است.

 

دیدگاه ها

21 دیدگاه دربارهٔ «با قابلیت های موهو 13.5 آشنا شوید!»

  1. سلام واقعا عالیه ☺
    و امیدوارم رابط کاربری موهو14 خیلی حرفه ای تر از همه نسخه ها باشه☺

  2. سلام وقت بخیر
    خیلی ممنون از سایت شما ??
    فقط نحوه کار کردن با ابزار ها و قابلیت های جدید رو میزارید؟

  3. من موهو 13.5 را نصب کردم ولی وقتی بازش کردم همهی ابزار ها کوچک تر از حالت عادیشون بود برای بزرگ کردنش چکارکنم

    1. سلام وقت بخیر
      این بخاطر رزولوشن شماست، برید edit>prefrences رو بزنید.

      تیک گزینه Use Large Fonts رو بزنید، برنامه رو ببندین و دوباره باز کنید.

  4. سلام
    خیلی هم عالی
    چقدر قابلیت های جدید
    ان شالله حتما چند روز دیگه که امتاحنم تموم شد بروزرسانی می کنم موهوم رو …. 🙂

    چقدر افکت باد که در قسمت فیزیک هستش برام جالب میاد.

  5. استاد استخوان های ویترووی چی هستش به نظرم خیلی باحال بود
    چون با عوض کردن حالت استخوان، حالت کف پا هم عوض شد.

    1. سلام وقت بخیر
      از موهو اساسا برای ساخت انیمشن سه بعدی نیست و با مایا و تری دی مکس و … باید سه بعدی بسازین.
      ولی سه بعدی های ساده ای میشه با موهو ساخت که از منوی آموزش سایت بخش دوره پیشرفته می تونید اموزشش رو ببینید.

  6. سلام روز بخیر 🙂
    شما دوره آنلاین انیمیشن ندارید ؟
    لطفا اگر دارید اطلاع رسانی کنید

  7. سلام وقتتون بخیر
    من نرم افزار موهو را نصب کردم ولی وقتی از قسمت لایر یک تصویر اضافه میکنم هیچی نمیاره و حتی وقتی کنترل r میگیرم فقط یک علامت سئوال بفرمائید من باید چیکار. کنم

  8. من اولین باری که اومدم سراغ موهو دلیلش این بود که سیستم خفن وخیلی قدرتمندی نمیخواست وبا یه سیستم معمولی اجرا میشد ولی ازش راضیم ودوسش دارم واقعا نرم افزار خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

نظرت در مورد موهولند چیه؟